American Jesus #wedraaiendoor

Vorige week had ik Tropicalia van Beck, waarop Goofball doordraaide met Aquí Vive Gente van Bad Bunny.

Leuke keuze, mij compleet onbekend, met zo’n beetje dezelfde tropische vibe en ook de thema’s in de tekst komen overeen.

Ik wilde verder met een “bad” groep, en kwam niet verder dan Bad Company (geen zin in) en Bad Brains (toch wel een beetje héél hard). Er waaide wel een naam door mijn hoofd, Bad Religion, maar ik dacht dat dat even zwaar zou zijn als Bad Brains. Maar eigenlijk, ik luisterde wat nummers, en vond het behoorlijk niet slecht. Behoorlijk goed zelfs, het nummer American Jesus spreekt me aan, met melodieuze zang op een lawaaierige gitaarlijn. Altijd wel mijn ding geweest, lawaaierige muziek waar een melodie in te ontwaren valt, en zelfs wat aaaaaah aaaaaaaah aaaaaaaaaaaaaaah achtergrondzang. Fijne ontdekking voor mij, dit.

Goofball, ’t is weer aan u!


Reacties

Één reactie op “American Jesus #wedraaiendoor”

  1. Dit zijn wél de introotjes waar ik meteen op afhaak, en de herrie blijft overheersen dus haakt deze oude muts af. 😉

Zeg het eens?