Ik ben een uitgesproken goed-weer-fietser. Bij de minste wind of regen neem ik de bus. Niet zo vanmorgen: het zag er nog redelijk uit, dus dacht ik met de fiets door te gaan. Regent het deze middag, dan laat ik mijn fiets op het werk en rijd ik met de bus naar huis.

Viel dat even tegen. Veel meer wind dan ik doorhad, en ergens halverwege begon het nog te regenen ook. Gelukkig niet al te hard.

En ergernissen! Aaaargh!! Zo zie ik bijna elke morgen een madam (die ik nog ‘ken’ van de school van Janna en Milan vroeger) op een plooifietsje. En die ergert me mateloos. Ten eerste: als je alle dagen naar je werk fietst, neem dan een deftige fiets, niet zo’n idioot ding. En daarbij zit ze er lomp op, met haar benen open, net alsof ze gigantische O-benen heeft. ’t Zijn allemaal mijn zaken niet en ik zou me er niet aan moeten ergeren, maar ik doe het toch.

En vrachtwagens, die blokkeren toch liever het fietspad dan de straat hè. Laat die fietsers maar gevaarlijke toeren uithalen om verder te kunnen, als de auto’s maar doorkunnen. En dan achteraf zagen dat die fietsers zich toch nooit aan de verkeersregels houden, hè?

Er was nog iets, maar dat ben ik nu gelukkig al vergeten. En ik ga mijn best niet doen om me het voor de geest te halen. Ik ga vooral genieten van het feit dat de baas hier niet is vandaag 🙂

Oja, wacht, ik weet nog iets. Toen ik voorbij de werken in de Forelstraat was, sprong het licht net op oranje. En daar sta je dus *lang* voor de lichten. Toen heb ik, om me bezig te houden, eens op de auto’s gelet die voorbijraasden. En echt, zonder overdrijven, op die ongeveer 3 minuten dat ik daar stond, heb ik niet één auto (bestelwagens niet meegeteld) geteld waarin meer dan 1 persoon zat. Allemaal auto’s met 1 menske in. Is dat niet godgeklaagd?

Verwante Berichten:

  • Geen verwante berichten

Misschien lees je dit ook graag:

2 reacties

  1. Kou, daar heb ik het ook niet zo voor!
    Ik vind het ook meteen een pak gevaarlijker als het regent en/of hard waait: goed-weer-fietser (of -motorrijder) zijn is wel zo veilig. En als we het bij het openbaar vervoer houden als vervanging, dan blijft onze ecologische voetstap toch licht.

Laat een reactie achter bij brunoReactie annuleren