Kijk, dat maakt me nu eens blij (teksten haal ik bij deredactie.be):

De Lijn gaat investeren in betere informatie voor haar klanten. Er komen digitale informatieschermen aan de grotere haltes, elk hokje krijgt vooraan en opzij een naambord (hopelijk komt er dan een hokje aan de halte waar ik regelmatig op de bus wacht?), er zal ook kleur gebracht worden in de halteborden, netplannen en dienstregelingen (één kleur per lijn, heel herkenbaar).

En dan deze nog:

“Ten slotte maakt De Lijn ook werk van het verbeteren van de communicatie over omleidingen. Dat gebeurt met berichten op de websites, aan haltes, op strooifolders en in huis-aan-huisbladen.”

Kijk, sla me dood, maar daar zit ik dus echt op te wachten. En ik hoop dat dit er echt ook van komt. Ik rij vaak met bus 6 naar het werk, en die wordt momenteel omgeleid wegens werken aan de Wolterslaan (die is af, nu zijn het nog de zijstraten, waardoor de bus er nog steeds niet doorkan). Mijn gewone halte is afgeschaft, en ik stap op op de halte van bus 3.

Maar, wat is het probleem? Daar is niets van info over bus 6. Je stapt er gewoon op, en af. Maar wat als de 6 zijn normale route hervat? Hoe ga ik dat in godsnaam weten? Want daar is niets van info over hoe lang die omleiding gaat duren. (en zelfs al zou die er zijn, dan maken ze zich er nog vanaf met “omleiding tot nader order”, of iets dergelijks). Dus op een goeie ochtend sta ik daar voor niets op de bus te wachten, want die rijdt opeens weer zijn normale route. Op de website van De Lijn vind je ook niets van informatie.

Erger nog, ik ben even gaan kijken op de site: er wordt melding gemaakt van de werken op de Dendermondsesteenweg, die al lang gedaan zijn! Niets van de Wolterslaan!

Vandaar dus dat het bovenstaande me echt blij maakt. Hopelijk komt het er allemaal snel door!

Verwante Berichten:

Misschien lees je dit ook graag:

Zeg het eens?